Парк Хотел Модър - лого

General conditions

ACCOMMODATION CONDITIONS

GENERAL BOOKING CONDITIONS

These terms and conditions regulate the Park Hotel Modar’s relationship with guests in respect of the services it provides.

BOOKING CONDITIONS

1.1.
Резервация в Парк хотел Модър може да направите по един от следните начини:

Via email: marketing@hotelmodar.bg

Phone: 0877 16 10 16

Marketing Department: On site at the hotel

1.2.
След като получим и обработим Вашата заявка, ние ще се свържем с Вас, за да потвърдим възможността за настаняване.

1.3.
Справка за направената резервацията ще получите на посочен от Вас e-mail.
В нея се описват типа и броя на резервираните помещения, датата на настаняване и напускане на хотела, броя и възрастта на гостите, посочени в заявката за резервация, както и дължимата сума.
Моля, прочетете внимателно тази информацията и се свържете с нас, в случай, че е необходима корекция.

1.4.
По преценка на хотелиера, като изискуем гарантиращ депозит се изисква 50% от стойността на резервацията .
Плащането от страна на клиента следва да се извърши в рамките на не повече от 5 (пет) дни след изпращането на нашия имейл (освен ако не е договорен друг срок), но не по-късно от 3 дни преди самото настаняване.
Остатъкът от сумата на цялата Ви резервация, e платим на място в хотела.

1.5.
След получаване на авансово плащане, Вашата резервация е валидна и се счита за окончателно ПОТВЪРДЕНА.

1.6.
При неизвършено плащане в рамките на описания срок, хотелът запазва правото си да анулира въпросната резервация.

1.7.
Когато клиент направи резервация в Парк хотел Модър, се счита, че е прочел настоящите общи условия и е съгласен с тях.

CANCELLATION CONDITIONS
2.1. Cancellation of a reservation can be made in one of the following ways:

Via email: marketing@hotelmodar.bg

Phone: 0877 16 10 16

Marketing Department

2.2.
При анулиране на потвърдена резервация (не важи за празнични предложения) 14 (Четиринайсет) или повече дни преди датата на настаняване, клиентът не дължи неустойка.

2.3.
При анулиране на потвърдена резервация (не важи за празнични предложения) в срок по-кратък от 7 (седем ) дни преди датата на настаняване или в случай на неявяване в деня на настаняването, се дължи неустойка в размер на стойността на първата нощувка на всяко едно от резервираните помещения, платена като депозит.

2.4.
При анулиране на потвърдена резервация по пакетно предложение в срок по – кратък от 7 (седем ) дни преди настаняването или в случай на неявяване в деня на настаняването, сумата платена предварително по Вашата резервация няма да бъде възстановена, а резервацията се счита за анулирана.

2.5.
При анулиране на потвърдена резервация по празнично предложение в срок по кратък от 20 (двадесет) дни преди настаняването или в случай на неявяване в деня на настаняването, сумата платена предварително по Вашата резервация няма да бъде възстановена, а резервацията се счита за анулирана.

2.6.
Парк хотел Модър запазва правото си да анулира потвърдена и платена резервация в случай на форсмажорни обстоятелства и други, независещи от хотелиера, причини.
В тези случаи хотелиерът:

Offers accommodation for another period, keeping the same conditions and prices

Refund the deposit paid by the client within 30 (thirty) – days from the date of receipt of a written request for this from the tourist, without penalty to the latter.

2.7.
Горепосочените условия за анулации на резервации по празнични пакети са валидни, само ако при изготвянето на самия пакет не са посочени други такива.

HOTEL POLICY AND GENERAL CONDITIONS FOR PENALTIES AND CANCELLATIONS FOR ORGANISED EVENTS

  1. Penalties for cancellation of the entire event:


In case of cancellation of the entire event by the CLIENT within 30 days prior to the date of the requested event, the CLIENT shall not be liable to pay any penalty to the CONTRACTOR.

In the event of cancellation of the entire event by the CLIENT within 14 days prior to the date of the event, the CLIENT shall owe a penalty to the CONTRACTOR in the amount of the advance payment.

In case of cancellation of the whole event made by the CLIENT within 7 days prior to the date of the event, the CLIENT shall owe a penalty to the CONTRACTOR in the amount of 100% of the hotel accommodation cost of the accepted offer for the corporate event.

In the event of cancellation of the entire event by the CLIENT from 3 days to 1 day prior to the date of the event, the CLIENT shall owe a penalty to the CONTRACTOR in the amount of 100% of the value of the hotel accommodation and all agreed additional services under the offer/contract.

  1. Penalties for cancellation of the entire event:

In the event of partial cancellations made by the CLIENT within 72 hours prior to the event, which partial cancellations in percentage terms amount to 10% of the booked premises, according to the accepted offer, no penalty is due.

In case of partial cancellations made by the CLIENT from 3 days to 1 day prior to the event, but which partial cancellations in percentage terms amount to 10% of the total number of booked premises according to the accepted offer, the CLIENT shall owe the CONTRACTOR a penalty for the cancelled premise in the amount of the advance payment.

3.For partial cancellations under items II, 1 and 2, which partial cancellations in percentage terms amount to more than 10% of the booked premises, according to the accepted offer, the CLIENT shall pay a penalty to the CONTRACTOR in the amount of 100% of the value of the cancelled premises.

In the event of partial cancellations (non-arrival of participants) on the day of the event, the CLIENT shall owe the CONTRACTOR a penalty equal to 100% of the value of the unoccupied premises, as per the accepted offer, and 100% of the value of the cancelled additional services for each participant who has not arrived for the first day of the event – catering, etc., as per the accepted offer.

III. In the event of delay in payment as per the accepted offer, the CONTRACTOR shall be released from the obligations thereunder without incurring any penalties or other adverse consequences for such action. In the event of a delay in other payments agreed and included in the accepted offer, the defaulting party shall owe the non-defaulting party a penalty for each day of delay at the rate of 0.2% of the unpaid amount until its final payment.

By accepting an offer for an event, the client / client agrees automatically to the hotel’s Terms and Conditions!